Periculoasa groapă de gunoi Ulmeni Călărași a fost închisă, dar poluatorii își continuă gravele infracțiuni de mediu

Deși populația din Ulmeni este grav contaminată, mediul este poluat ireversibil, iar siturile protejate și cele arheologice sunt îngropate, Garda Națională de Mediu așteaptă încă rezultatul analizei probelor de sol și apă prelevate pentru confirmarea infracțiunilor și a crimelor de mediu, oprind între timp transporturile de deșeuri către periculoasa groapă de gunoi.

Astfel, controlul început în data de 8 septembrie anul curent nu se încheie în totalitate nici în prezent, la două luni de la declanșarea acestuia.

Pentru oprirea contaminării populației și agravarea poluării mediului, Garda Națională de Mediu a interzis transportul deșeurilor până la finalizarea analizei probelor prelevate care vor duce la închiderea periculoasei gropi de gunoi și în egală măsură a grupului infracțional al poluatorilor.

Deși Garda Națională de Mediu a impus măsuri de ecologizare și decontaminare a terenurilor ocupate abuziv de gunoaiele toxice, acestea nu pot fi aplicate deoarece Utiltrailer și Cassano Metal intră în faliment

În urma controalelor făcute de reprezentanții Gărzii Naționale de Mediu, a fost constatată contaminarea cu levigat și substanțe periculoase pe tot amplasamentul gropii de gunoi de la Ulmeni dar și contaminarea pânzei freatice care migrează subteran pe zeci de km.

Reprezentanții Gărzii Naționale de Mediu au impus societăților Utiltrailer și Cassano Metal decontaminarea și ecologizarea terenurilor afectate de activitatea lor ilegală desfășurată în ultimul an și aducerea lor la starea inițială.

Această operațiune complexă este dificilă și are un cost de peste 150 euro pe mp, iar contaminările cu levigat se întind pe toată suprafața gropii de gunoi, adică pe circa 1.000.000 mp, așa cum se menționează în raportul Gărzii Naționale de Mediu, rezultând un cost de peste 150 milioane euro.

Grupul infracțional din spatele periculoasei gropi de gunoi nu intenționează sa plătească aceste sume imense pentru ecologizare având soluția de rezervă a falimentării societăților Utiltrailer și Cassano Metal, folosite ca paravan pentru infracțiunile de mediu de la Ulmeni.

Astfel, odată falimentate, ținând cont că fiecare societate are un capital de 200 EUR, se ajunge ca plata pentru ecologizare sa fie făcută de statul român, ajungându-se astfel la un prejudiciu de peste 150 milioane EUR, prejudiciu sprijit de funcționarii publici care au tolerat cu buna știință infracțiunile de mediu din ultimul an. Pe lângă costul cu ecologizarea terenurilor se adaugaă și costul derivat din fraudarea contribuției pe economia circulara și al TVA, cât și deturnarea banilor publici destinați fondului de mediu prin raportări false privind reciclarea deșeurilor, de peste 50 milioane EUR.

Primăria Municipiului București și primarul general au în responsabilitate depozitarea în siguranță a deșeurilor produse de bucureșteni

Legea administrației publice locale prevede dispoziții clare referitoare la depozitarea în siguranță a deșeurilor produse pe raza administrativă a capitalei cât și responsabilitatea aferentă care revine primarului genereal privind asigurarea unui mediu sănătos de viață pentru populație.

Cu toate acestea, Primăria Municipiului București prin Primarul General Gabriela Firea a trimis în ultimul an la groapa ilegală de gunoi din Ulmeni-Călărași peste 150.000 tone deșeuri care au provocat cel mai mare dezastru de mediu postdecembrist din România.

Schimbarea administrației publice din București în urma alegerilor creează o perspectivă nouă pentru primarul general Nicușor Dan care are posibilitatea aplicării legii și asigurării unui mediu sănătos de viață bucureștenilor, dar și indirect pentru cetățenii din Călărași afectați atâta timp de gunoaiele capitalei.

Poliția Română este instituția care trebuie să oprească infracțiunile și crimele de mediu de la Ulmeni Călărași ca urmare a măsurilor impuse de Garda Națională de Mediu privind oprirea transporturilor de deșeuri

În urma controlului efectual la Utiltrailer și la Cassano Metal, Garda Națională de Mediu a dispus, printre numeroase măsuri de ecologizare, mutarea deșeurilor și decontaminarea terenurilor precum și  interzicerea transporturilor de gunoaie la  periculoasa groapa de gunoi din Ulmeni.

Măsurile Gărzii Naționale de Mediu privind oprirea transporturilor sunt încălcate în mod flagrant de poluatorii de la groapa de gunoi Ulmeni cu sprijinul poliției din Călărași care tolerează și chiar încurajează transportul și descărcarea șirurilor imense de tiruri de gunoaie nocive.

Crimele de mediu care se produc prin îngroparea gunoaielor aduse din București, Voluntari, Ilfov și Giurgiu în malul Dunării, în apropierea satului Ulmeni, au efecte dezastruoase pentru sănătatea populației dar și pentru situl natural protejat Natura 2000, aflat în imediata vecinătate a gropii de gunoi cât și pentru situl argeologic Gumelnița, aflat în zona limitrofă munților de gunoaie toxice.

Toate aceste crime de mediu se desfășoară sub ochii poliției române, ai autorității rutiere și ai poliției de circulație, care, deși sesizate de Garda Națională de Mediu prin măsurile date de oprire a transporturilor de gunoaie, sunt impasibile și nu intervin lăsând ca funcționarea zilnică a dezastrului de la Ulmeni să afecteze vieți și sănătatea umană.

Toate acestea pentru a proteja o afacere ilegală a unui grup infracțional organizat în scopul deturnării banilor publici, având ca efect un cost social inestimabil.

Păun Benonie Victoraș, administratorul Utiltrailer, cel mai mare poluator din România, este fost polițist. Petre Pitcovici, director la Utiltrailer și Cassano Metal este fost polițist în Direcția Generală Anticorupție.

Tergiversarea venită din partea poliției și acoperirea afacerilor murdare din Ulmeni Călărași se datorează relațiilor ascunse dintre administratorul Utiltrailer, Păun Benonie Victoraș, fost polițist în Călărași, și unii șefi locali din IPJ Călărași, relații care sunt în vizorul oamenilor legii.

La nivel central protecția pe linia poliției este asigurată de directorul Utiltrailer și Cassano Metal, Petre Pitcovici, fost lucrător în Ministerul de Interne și angajat în Direcția Generală Anticorupție. Strategia relaționării grupului infracțional cu oamenii din poliție și din guvern este asigurată de Mădălina Hristu, o apropiată a lui Orban și a lui Nelu Iordache, specializat în coruperea funcționarilor publici și înregistrarea audio și video a momentului  mituirii.

Poliția de circulație din Călărași și Autoritatea Rutieră Română, exigente cu alți transportatori, se fac că nu observă tirurile cu gunoaie din care curg zemuri toxice, deși sunt la curent cu măsura Gărzii Naționale de Mediu de interzicere a transporturilor de gunoaie la Ulmeni.

Transportul gunoaielor în amestec din care se scurg zemuri toxice este reglementat prin lege și se face doar în mijloace de transport speciale care nu permit contaminarea mediului, a șoselelor și a drumurilor publice.

Poliția de circulație din Călărași și Autoritatea Rutieră Română au tolerat timp de peste un an transportul deșeurilor din București, Voluntari, Giurgiu în Ulmeni, protejând infracțiunile de mediu.

Măsurile impuse de Garda Națională de Mediu în data de 30 octombrie privind interzicerea transporturilor de deșeuri nu par să convingă nici poluatorii de la Ulmeni dar nici poliția de circulație din Călărași care continuă rețeta învățată în ultimul an.

Abuzul de putere în scopul obținerii de câștiguri personale de către grupul infracțional care controlează periculoasa groapă de gunoi din Ulmeni începe să fie destructurat prin conștientizarea fenomenului de către funcționarii publici onești din diverse instituții ale statului implicate în cercetarea acestei afaceri, prin denunțurile făcute chiar de lucrătorii cinstiți din poliția Călărași care nu mai tolerează acoperirea infracțiunilor, prin poziția fermă a oamenilor de onoare care nu vor să fie implicați în acest caz sau nu vor să protejeze mocirla afacerii murdare de la Ulmeni Călărași.