Ianuarie, un adevărat black friday al vacanțelor


Foto: Guliver/Getty Images

În această perioadă  marile centre comerciale ar putea fi asemănate cu un adevărat paradis pentru cei care  adoră să facă cumpărături. După sărbătorile de iarnă magazinele au dat starul promoțiilor.  Și cum să fie altfel când luna ianuarie este cunoscută ca luna reducerilor, conform digi24.ro

Cei care nu au cheltuit toate veniturile sau au pus bani deoparte, se grăbesc acum să profite de perioada reducerilor. Hainele nu sunt singurele produce cu prețuri  mai mici, ba chiar sunt reduceri și la vacanțe. Cei mai harnici români au început sa caute și să își rezerve vacanțele de vară sau chiar pentru Crăciunul următor.

Legat de reducerile din această perioadă, un reprezentant al unei agenții de booking a spus: Luna ianuarie este, istoric vorbind, luna cea mai bună pentru a achiziționa bilete de avion. Prețurile sunt cu până la 60 la sută mai mici, iar companiile aeriene au foarte multe oferte aproape în fiecare zi. Românii încep să o vadă ca un black friday al călătoriilor. Avem deja câțiva clienți care și-au programat călătorii pentru Crăciunul sau revelionul viitor. Noi am găsit pentru destinațiile cele mai populare prețuri începând cu 20 de euro pentru Roma, Bruxelles, Londra, 35 euro pentru Veneția, 45 euro pentru Lisabona.”

Și cei care preferă cumpărăturile online beneficiază de reduceri. În vederea creșterii transparenței pe platformele de booking, Comisia Europeană a introdus recent reguli noi. Un exemplu ar fi: “Atunci când pe motoarele de căutare ne vor apărea anumite bunuri sau servicii, trebuie să fim notificați dacă aceste apariții sunt sau nu plătite. E important ca un consumator să știe de acel preţ personalizat, adică dacă prețul afișat pe un anumit site este ca urmare a anumitor algoritmi, el este pe acest site, are anumite obiceiuri, preferă hotelurile cu 2 camere. Pe foarte multe site-uri este afișat best deal, prețul zilei. Trebuie să afișeze prețul minim pentru ultimele 30 de zile.”, după cum a declarat un purtător de cuvânt CE. 

Dacă nu se respectă la scară largă normele UE privind protecția consumatorilor, o companie poate fi sancționată cu amendă de până la 4 procente din cifra de afaceri anuală. Autorităţile naţionale au la dispoziţie 2 ani pentru a implementa aceste reguli.