29 martie 2024

GS NEWS

Ziar independent al românilor de pretutindeni!

Cine sunt o parte din firmele percheziționate recent în dosarul reciclărilor fictive. Șicane cu jurnaliștii pe un câmp Citeşte întreaga ştire: Cine sunt o parte din firmele percheziționate recent în dosarul reciclărilor fictive. Șicane cu jurnaliștii pe un câmp

Preluare Libertatea.ro: 

Potrivit informațiilor publicate de Newsweek România, două dintre firmele vizate de polițiști în urmă cu două zile în dosarul reciclării fictive a 38.000 tone de gunoaie sunt Utiltrailer și Cassano Metal din Călărași. Poliția Română a publicat inclusiv imagini ale stației de la Ulmeni, gestionată de companiile-surori, unde ziariștii Libertatea n-au fost lăsați să intre anul trecut, au fost urmăriți de paznici și blocați în trafic.

Polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice au percheziționat în urmă cu două zile, 24 de locații și locuințe din București, Călărași și alte 5 județe, la persoane și firme bănuite că ar fi consemnat în fals că ar fi reciclat fictiv peste 38.000 de tone de deșeuri de ambalaje, a informat Poliția Română, într-un comunicat. Printre firmele vizate, conform Newsweek România, informație confirmată de la sursele Libertatea, se numără și două companii-surori din Călărași, Utiltrailer și Cassano Metal. Acestea gestionează groapa de gunoi de la Ulmeni, lângă Oltenița, o locație vizată de mai multe plângeri și proteste din partea localnicilor din localitatea aflată în lunca Dunării.
Cine sunt o parte din firmele percheziționate recent în dosarul reciclărilor fictive. Șicane cu jurnaliștii pe un câmp

O imagine de ansamblu a stației de la Ulmeni. FOTO Asociația Cetățenească Ulmeni Călărași

Mai mult, Poliția Română a și dat publicității mai multe fotografii făcute la groapa de gunoi de la Ulmeni, cea unde echipa Libertatea n-a putut intra anul trecut și apoi a fost blocată în trafic.

Nu au permis accesul

Astfel, în timp ce documenta cazul gropii de gunoi din județul Călărași, pe 5 noiembrie 2020, reporterilor ziarului Libertatea nu li s-a permis accesul în timp ce erau pe un drum agricol ce ducea către stație. Apoi au fost urmăriți în trafic și blocați de către o mașină a celor ce păzeau locația, care au luat la întrebări jurnaliștii. Din mașina neagră, un Volvo care a parcat de-a curmezișul benzii, a coborât o persoană care s-a răstit la reporteri, „De ce filmai? Nu aveai voie să filmezi acolo”.
Cine sunt o parte din firmele percheziționate recent în dosarul reciclărilor fictive. Șicane cu jurnaliștii pe un câmp

Captură din momentul în care bărbatul care a oprit mașina Libertatea a țipat la reporter să nu-l mai filmeze

Echipa ziarului a convenit atunci ca discuția să continue în parcarea unui supermarket din Oltenița, unde persoanele care au blocat mașina au punctat că jurnaliștii se aflau „pe proprietatea privată”. Aceștia s-au recomandat ca fiind de la compania care asigură paza gropii de gunoi Ulmeni, „prieteni cu patronii”, au punctat că „protejează locația” și au invitat ziarul să discute cu avocatul companiilor pentru a primi acceptul de a filma și fotografia înăuntru.

Aceștia au insistat că este o stație de sortare, nu o groapă de gunoi, iar stabilimentul creează locuri de muncă pentru sătenii din Ulmeni.

Cine sunt o parte din firmele percheziționate recent în dosarul reciclărilor fictive. Șicane cu jurnaliștii pe un câmp

Imagine de la groapa de gunoi de la Ulmeni

Până acum, în luna aprilie, reprezentanții firmei nu au revenit cu vreo poziție referitoare la posibilitatea filmării gropii de gunoi.

Proteste ale oamenilor din sat

Groapa de gunoi de la Ulmeni a apărut în urma unei crize declanșate de închiderea celei de la Glina. Aici ajunge și o parte din gunoiul din Capitală. În ultimii ani, Asociația Cetățenească Ulmeni, formată din localnici nemulțumiți de groapa de gunoi, au protestat, inclusiv în București, în legătură cu amplasamentul gropii, dar și cu mai multe aspecte legate de poluarea mediului înconjurător.

Cine sunt o parte din firmele percheziționate recent în dosarul reciclărilor fictive. Șicane cu jurnaliștii pe un câmp

Aceștia au susținut că „există două zone din lunca Dunării în care fie se îngroapă gunoaie, fie se descarcă levigat într-un șanț pe timpul nopții”.

Implicați și la Cățelu ori la Tunari

Unde mai sunt implicate firmele surori Utiltrailer și Cassano?

Ele au afaceri atât cu stația de sortare cu cântec de la Cățelu, Ilfov, dar și în nordul Capitalei, la Tunari, conform unei investigații semnate de jurnalista Andreea Pocotilă în Recorder.

Potrivit acuzațiilor altor companii, citate în articolul Recorder, rampa celor de la Cassano din nordul Bucureștiului ar fi fost construită cu o autorizație de mediu obținută ilegal. Practic, deși lângă rampă se ridică un ansamblu rezidențial și există o pistă de karting, firma a punctat că în proximitate e doar un teren viran.

 

La Cățelu, „mașinile celor de la Cassano și Utiltrailer preiau deșeuri și le duc la Ulmeni. Există nenumărate imagini cu camioanele de Călărași”, spun vecinii pentru Libertatea.

De exemplu, în luna martie, când stația de la Cățelu n-a avut autorizație de funcționare, aceasta fiind suspendată, o mașină AVA Trans – firmă din același grup Cassano – Utiltrailer – a fost confiscată de Garda de Mediu.

Raspunsul Garzii de mediu legat de confiscarea masinii AVA TRANS: “În timpul controlului din 9 martie, „autoutilitara MAN (…) a trecut pe lângă cântar și a ieșit pe strada Drumul Lunca Vișagului, sector 3, București”

Au acționariat comun

Atât AVA Trans, cât și Utiltrailer sau Cassano sunt deținute de persoane din familia Păun.

Administratorul AVA Trans este cenzorul Utiltrailer, Ioana Raluca Eftene, iar unic acționar este Cristian Păun. Familia Păun deține acțiuni atât la Utiltrailer (Benonie Victoraș Păun, 46,25%), cât și la Cassano Metal (George Mircea Păun, 45%).

Mai mult, conform platformei termene.ro, Utiltrailer și Cassano au același acționar principal, pe Daniela Mihalache (46%, respectiv 45%).
1,8 milioane de euro e profitul Utiltrailer, pe când Cassano Metal are 900.000 de euro pe 2019

Legături cu Sectorul 3

Grupul de firme are legături vechi cu Primăria Sector 3.

Pe 10 noiembrie 2020, printre cele 110 proiecte aflate pe ordinea de zi a Consiliului Local al Sectorului 3, la numărul 27, s-a aflat proiectul de hotărâre privind aprobarea contractelor noi cu valoare mai mare de 100.000 euro fără TVA ale societății SD3 Salubritate și Deszăpezire S3 SRL.

Acesta a fost discutat în două comisii, cea de buget și cea juridică.  Asta pentru că orice contract mai mare de 100.000 de euro fără TVA trebuie discutat în CL. Era un proiect în care au fost incluse patru contracte-cadru cu trei companii. Două dintre ele erau Cassano Metal SRL și Utiltrailer SA.

Contractele sunt:

  • Contract-cadru de prestări servicii deșeuri voluminoase 45 lei/mc + TVA (Cassano Metal)
  • Contract-cadru de prestări servicii 150 lei/tonă + TVA de la 01.01.2020 (Cassano Metal)
  • Contract-cadru de prestări servicii 150 lei/tonă + TVA până la 10.08.2020 și 120 lei /tonă + TVA de la 10.08.2020 (Utiltrailer SA)
  • Contract-cadru de prestări servicii levigat 70 euro/mc, ape pluviale 30 lei/mc, ape menajere 25 lei/mc

La toate cele trei contracte, prețul estimat este “peste 100.000 euro+TVA”. Proiectul a picat, după ce consilierii Primăriei Sector 3 nu l-au aprobat.

Libertatea a solicitat un punct de vedere de la avocatul companiilor Utiltrailer și Cassano Metal și îl va publica de îndată ce-l va primi.

 

Print Friendly, PDF & Email