CFR anunță că peste 600 de poduri și podețe feroviare vor fi modernizate

CFR SA anunţă că sunt în derulare programe de modernizare a 636 de poduri şi podeţe feroviare. Foto: news.ro

Compania Naţională de Căi Ferate (CFR) SA anunţă că are în derulare proiecte de modernizare a 636 de poduri şi podeţe la nivelul reţelei feroviare, scrie news.ro. Aceste proiecte beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) şi a Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF).

Dintre acestea, 416 poduri şi podeţe sunt incluse în proiectele de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică), de la Frontieră şi până la Sighişoara, unde viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători va creşte la 160 kilometri/h, se arată într-un comunicat de presă transmis de CFR.

Astfel, pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu – Simeria (173 kilometri), din totalul de 237 de poduri şi podeţe, 164 de poduri/podeţe au fost finalizate, în curs de execuţie fiind lucrările pentru 73 de obiective. Pe tronsonul Simeria – kilometrul 614 (141 kilometri) sunt în derulare lucrări de modernizare a 167 de poduri/podeţe, procentul de execuţie a lucrărilor la aceste obiective fiind de 21% la poduri şi 35% la podeţe, iar pe tronsonul kilometrul 614 (Radna) – Frontieră (42 kilometri) lucrările de modernizare a celor 12 podeţe au fost finalizate.

De asemenea, în cadrul programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată, structurat în două etape, au fost incluse 219 poduri şi podeţe de pe raza regionalelor de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

Din cele 64 de poduri/podeţe incluse în etapa I a programului, au fost finalizate lucrările de modernizare a 45 de obiective aflate pe raza regionalelor CF Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Braşov şi Constanţa, în curs de execuţie fiind lucrările la ultimele 19 poduri şi podeţe de pe raza regionalelor CF Timişoara, Bucureşti, Cluj şi Craiova.

De asemenea, tot în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM), cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, a fost inclus şi proiectul Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1 – Redeschiderea circulaţiei feroviare pe Podul Grădiştea, proiect lansat de CFR SA în 22 august, prin publicarea pe SICAP a procedurii de licitaţie pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie, cu o valoarea totală estimată de 400 milioane de lei fără TVA şi termen limită de depunere a ofertelor 25 septembrie 2019.

“Prin proiectele de modernizare a podurilor şi podeţelor de cale ferată contribuim la dezvoltarea infrastructurii feroviare naţionale, deoarece aceste ample lucrări au drept scop creşterea vitezei de circulaţie, siguranţă şi confort, trei beneficii esenţiale care, cu siguranţă, vor reorienta opţiunile călătorilor şi ale operatorilor feroviari de marfă spre calea ferată”, a declarat Constantin Axinia, director general al CFR SA, citat în comunicat.