
Pe platforma Alibaba s-au vândut produse în valoare de 38,4 miliarde dolari de Singles Day – Ziua Celibatarilor – cea mai mare ”sărbătoare” de shopping, organizată din 2011 în China, potrivit hotnews.ro.
În doar 68 de secunde s-a vândut de un miliard de dolari, iar valoarea de anul trecut a fost depășită în 16 ore și jumătate.
Evoluția vânzărilor de Singles Day în 9 ani este evidentă:
2011: 820 milioane
2012: 3,04 miliarde
2013: 5,08 miliarde
2014: 9,3 miliarde
2015: 14,3 miliarde
2016: 17,79 miliarde
2017: 25,3 miliarde
2018: 30,8 miliarde
2019: 38,4 miliarde
Se estimează că numărul celor care au cumpărat ceva în această zi este în juru de 500 de milioane. Deși creșterea a fost mare ca volum, vorbim de cel mai mic procent de creștere de până acum, 26%. De exemplu, în 2017 creșterea a fost de 39%, iar în 2018, de 27%.
Alibaba are o valoare de piață de 486 miliarde dolari. Singles Day a fost deschisă anul acesta de un concert live Taylor Swift.