Alternativă pentru vehiculele propulsate cu combustibili convenționali! Vezi care

Gazul natural comprimat se regăsește de sine stătător în zăcăminte subterane si este compus preponderent din metan. Foto: transport-business.ro

Trei companii și-au unit forțele și promovează utilizarea gazului natural comprimat (CNG) în România. Coca-Cola România, Paviani Eurocar și producătorul de autocamioane Scania, folosesc în premieră un camion alimentat cu gaz natural comprimat.

„M-am alăturat acestui proiect din două motive: în primul rând, nu putem privi nepăsători cum casa noastră se degradează din ce în ce mai mult. Aerul, apa, solul, sunt grav afectate de poluarea mediului. Cu toții putem lua măsuri, chiar și la scară mai mică, dacă realizăm că schimbarea pornește de la fiecare dintre noi. Apoi, este provocarea profesională: a fi în pas cu tehnologia, pentru mine, înseamnă evoluție, iar a testa și aplica soluțiile inovatoare printre primii nu poate decât să-mi aducă o satisfacție enormă”, a precizat Alexandru Păun, director al companiei de transport Paviani, pentru green-report.ro.

Camionul este pus la dispoziție de Paviani Eurocar și Scania și face parte dintr-un proiect pilot, în cadrul platformei de sustenabilitate După Noi. El urmează să efectueze curse între cele 18 depozite ale Coca-Cola de pe teritoriul României.

“Printre măsurile pe care le luăm pentru reducerea impactului pe care îl avem asupra mediului se numără și reducerea emisiilor de CO2 rezultate din activitățile de transport și distribuție a băuturilor noastre. Obiectivul nostru este ca, după finalizarea perioadei de testare, să ne extindem la o flotă mai mare de astfel de camioane”, a declarat Jevgeni Rudkovski, Supply Chain Manager al Coca-Cola HBC România, citează green-report.ro.

Mihai Pașol, director de Marketing & Comunicare la Scania România spune că “protejarea planetei și a mediului înconjurător trebuie să fie, azi, una dintre cele mai importante priorităţi pentru orice companie și persoană de pe planetă”.

Acest combustibil permite reducerea cu 15% a emisiilor de dioxid de carbon generate în atmosferă față de cele produse de un camion clasic, alimentat cu motorină.

Motorul alimentat cu CNG are o eficienţă economică mai mare față de GPL și este mai puțin poluant chiar decât GPL, fiind un carburant curat, care arde aproape complet, având practic emisii zero de particule. Puterea furnizată de CNG este similară cu cea a GPL și doar puțin mai mică față de benzină.